Kotihoito Päiväkummun asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia

Alkukesällä 2018 lähestyimme asiakkaitamme ja heidän läheisiään asiakastyytyväisyystutkimuksella. Vastausaika oli 21.5-3.6.2018. Kyselyyn vastasi 60% meidän säännöllisistä asiakkaistamme ja olemme tyytyväisiä ja kiitollisia, että niin moni jaksoi antaa meille arvokasta palautetta.

Kyselyn avulla halusimme saada palautetta meidän hoitajista, kotihoidon palvelusta sekä asiakaspalvelusta. Kysymyksiä oli yhteensä 18 kappaletta. Kyselyn toteutimme nimettömänä ja kyselykokonaisuuden työsti meille luottamuksellisesti Lappeenrannan kauppakorkeakoulun opiskelija.

”Hoitajat empaattisia, osaavia ja aloitekykyisiä, välittömiä ja huumorintajuisia – kiire ei näy”

Vastanneet asiakkaat ja omaiset antoivat meille hyvää ja erinomaista palautetta. Kaikkien kysymysten keskiarvot nousivat reilusti yli neljään asteikolla 1-5. Erityisen hyvät arviot asiakkaat antoivat hoitajille, heidän ammattitaidolleen ja ystävällisyydelleen. Keskiarvo oli 4.56. Olimme onnistuneet hyvin siinä, että hoitajat toimivat kiireettömästi ja asiakkaat kokivat tulleensa kuulluksi. Tämä on meille hyvin tärkeä palaute.

Tutkimuksessa palvelukategoriassa saimme tasaisen hyvää palautetta ja kaikkiin palveluun liittyviin kysymyksiin oltiin vastattu 4.58 keskiarvolla. Parantamisen varaa meillä taas löytyy asiakaspalvelun puolella palveluvalikoimasta tiedottamisesta sekä soittopyyntöihin vastaamisessa. Näistä huolimatta asiakaspalvelun kokonaisarvosanan keskiarvokin nousi erinomaiselle tasolle 4.37.

Erinomainen nettosuositteluindeksi 

Lisäksi halusimme tutkia, olisivatko asiakkaamme valmiita suosittelemaan meidän palveluitamme ja pyysimme heitä antamaan meille tyytyväisyydestään kokonaisarvosanan. Tyytyväisyydestä kokonaisarvosanaksi saimme luvun 9.07 ja nettosuositteluindeksi NPS on 76 eli erinomaisen hyvä.

Asiakkaat kirjasivat meille vapaamuotoisia terveisiään mm. näin:

” Kokonaisuudessa olemme erittäin tyytyväisiä saamaamme palveluun. Ihanaa on, että Aijaan ja Maijaan voi olla yhteydessä, jos tarvitsee neuvoja. On helpottanut omaa arkea, kun esim. verikokeet on voitu ottaa kotona. Meille on tärkeää, että on tuttu ja turvallinen hoitotiimi.”

” Paras palvelu tähän mennessä!”

Kyselyn tulokset nostivat hoitajille hymyn huulille ja auttavat koko tiimiä yhdessä ponnistelemaan jatkossakin asiakkaittemme hyvinvoinnin eteen. Olemme hyvin kiitollisia kaikille vastanneille kaikesta palautteesta ja toivotamme hyvää alkanutta syksyä kaikille!

 

Kirjoittaja: Aija Jacobsson, kotipalveluiden johtaja
puh. 050 400 1236, aija.jacobsson@kotihoitopaivakumpu.fi

Aija on Kotihoito Päiväkummun kotipalveluiden johtaja. Hän tuntee palvelumme ja osaa ohjata jokaista uutta perhettä ja asiakasta löytämään itselleen sopivimmat ratkaisut arkeen. Aijalle itselleen elämäniloa tuo perheen kanssa vietetty aika etenkin mökillä.

Vastaa